حیا- متن سخنرانی استاد محترم اقای دکترعباسی

وشش یکی از مسائل سبک زندگی است و ما باید برویم سراغ سبک زندگی :
 
احیای حیا هم نه این طور که همه کلی راجب حیا صحبت کنند بگویند حیا خوب است و دو آیه از سوره نور بردارند که مردان غض بصر کنند، چشم هایشان را ببندند و خانم ها هم در آیه بعد غض بصر کنند، ما باید دنبال این باشیم که افراد در چه روندی اگر بیافتند نتیجه اش می شود حیا، و اینجا مسئله سبک زندگی مطرح می شود. ما باید مصداق های حیا را در سبک زندگی جستجو کنیم. باید سبک زندگی قرآنی همان حیات طیبه را فرمول و فرمتش را مشخص کنیم. سبک زندگی قرآنی در مقابل سبک زندگی آمریکایی و در سبک زندگی یکی از مسائلمان بشود پوشش و پوشاک. خوب این واقعا نیست و وقتی ما مستقیما می رویم سر مسئله حجاب و روی این کار می کنیم، پیام های ضد و نقیضی که جامعه می دهد اثر تبلیغات را خنثی می کند.
 

امروز شاهد تناقض در تبلیغات عفاف و حجاب هستیم و این اثر تبلیغ را خنثی می کند :
 
به عنوان مثال ما از یک طرف پیام حجاب را از یک خانم هنرپیشه در فیلمی می گیریم و از طرف دیگر همین خانم در جشنواره های مربوط به فیلم وقتی می خواهد جایزه بگیرد، دوربین او را از نمای خیلی دور نشان می دهد و یا به قدری حجابش بد است که امکان اینکه او را نشان بدهند وجود ندارد، این نشان می دهد این ها دارند نقش بازی می کنند و یا بعضی از مجری های چادری تلوزیون به قدری رفتار و گفتارشان بد است که این یعنی تناقض در تبلیغات. یا مثلا فوتبالیست ها را هر روز بیاوریم در تلویزیون و حلوا حلوا کنیم، آنوقت اگر توی پارتی پیدا شدند با ا.ح یا م.ت اسم ببرید و سیستم فرهنگی نظام تربیت بدنی نتواند با این ها برخورد کند. بعد این ها الگوی جوانی می شوند، آنوقت چه طور توقع دارید این پسر وقتی در مدرسه مربی پرورشی به او می گوید این چه پوششی، بلوزی، تیشرتی و شلواری است که پوشیدی تاثیر داشته باشد؟ یا مثلا ما نمی توانیم به خانم ها بگوییم پوششان را حفظ کنند در صورتی که پسرها بدترین نوع پوشش را دارند و تیشرت هایی می پوشند که کمرشون پیدا است و شلوارهای جینی می پوشند که بسیار تحریک آمیز است. مسئله دیگر فیلم های سینمایی است، رسم جدیدی باب شده که برای فیلم ساز مهم نیست فیلمش در سینما بفروشد یا در تلویزیون پخش شود، طوری فیلم را می سازند که از این دو حوزه رد شود. فیلم باید چهارجور پروانه از وزارت ارشاد بگیرد. اول اینکه در سینما به نمایش درآید، دوم اینکه بعدا اگر شد در تلویزیون نمایش داده شود، سوم اینکه در خارج به نمایش درآید و چهارم اینکه اگر هیچ کدام از این ها نشد برود در شبکه خانگی، الآن چون سودشون اینجاست فیلم را برای پخش عمومی نمی سازند که در نوبت اکران بماند، فیلم را میسازند که برود در بقالی ها مردم بخرند و این فیلم ها بسیار مبتذل هستند و بازیگرها در آن پوشش بسیار بدی دارند، رفتارهای مبتذل و ...

این فیلم مجوز می گیرد وقتی این فیلم را می برید به خانه آرم جمهوری اسلامی و وزارت ارشاد خورده است و زیر آن هم نوشته شده است با مجوز رسمی از وزارت ارشاد. وقتی ما در جمهوری اسلامی مجوز می دهیم به فیلمی در واقع مجوز دادیم به لباس اون خانم، به رفتار و پوشش اون آقا، این می شود که در برنامه هفت، آقایی که چهل فیلم مبتذل ساخته است مدعی می شود که هر کس بگوید ما در جمهوری اسلامی فیلم های مبتذل داریم به اساس جمهوری اسلامی توهین کرده است. در جمهوری اسلامی، سیستمی داریم به اسم وزارت ارشاد و این مهر تایید زده است. این می شود که هفته بعد سجادپور از وزارت ارشاد مجبور می شود زنگ بزند و توضیح بدهد این طوری نیست و ما اغماض می کنیم. مقام معظم رهبری صد بار تا حالا فرمودند من هر فیلمی که از تلویزیون پخش می شود تایید نمی کنم. و این ها مجموعا این می شود که ما پیام های ضد و نقیض به جامعه می دهیم و تمام زحمات شما روی هوا است. آنوقت چه طور می توان با نیروی انتظامی با مردم برخورد کرد که نفی حجاب بد است؟
 

حیا زدایی امروز در دستور کار دشمن قرار دارد با حرفه ای ترین شکل ممکن باید نقیض حیا را مشخص کنیم و با مردم علنی تر صحبت کنیم و درباره پیامدهای آن به مردم آگاهی بدهیم.



یکی از نتایج طبیعی حیا زدایی زنای ذهنی است :


 
نزدیک 15 میلیون شبکه ماهواره در کشور وجود دارد، از این تعداد اگر هر گیرنده ماهواره ای متوسط سه نفر بیننده داشته باشد، می شود 45 میلیون نفر.

Pmc

دو سریال کلمبیایی پخش می کند، فارسی وان هم و این ها تنها شبکه های فارسی زبان هستند کسانی که فارسی نمی بینند شبکه های دیگر را می بینند بدتر هم هست. سریال های خارجی که کف خیابان های ما و در دانشگاه های ما پخش می شود همه حیا زدا است. وقتی کسی حیا دارد در درونش نابود می شود، شما چه طور می توانید با یک اثر هنری، کار هنری کاری بکنید که حجاب را جدی بگیرد. آدمی که 100 ساعت فیلم نامناسب دیده است با این تبلیغات باحیا نمی شود، عفاف و غیرتش تقویت نمی شود. مخاطب ما در مسئله عفاف و حجاب سه دسته هستند. دسته اول کسانی هستند که امکان ازدواج خوب برایشان وجود ندارد، سن ازدواجشان گذشته است لذا:
 

این اراده ای که نظام گذاشته است در مسئله عفاف و حجاب همین اراده را بگذارد در بحث ازدواج آسان، این اراده را بگذارد در اینکه افراد را به هم معرفی کند.
 
اما گروه دوم کسانی هستند اصولا اعتقاد به این قضایا ندارند. 128 ساعت قبل از انتخابات از تجمعی که در سعادت آباد بوده و یک عده دختر و پسر جمع شده بودند و سوت می زدند فیلمی تهیه کردند و پرسیدند موضع سیاسی شما چی هست؟ بخش قابل توجهی از آنها گفتند ما موضع سیاسی نداریم ما اومدیم بزنیم برقصیم شماره بدیم. اما گروه سوم دختران نوجوانی هستند که از دل خانواده های مذهبی هستند و می خواهند سبک زندگی متفاوتی داشته باشند، خوب این جا ما ویژگی های این سبک زندگی را درست به آنها معرفی نکردیم که اگر صرفا چادرت را شل بگیری و لباست را مثل آنها بپوشی، این رفتارها را داشته باشی یک پیامد های دیگه ای هم پشتش هست که فقط خود این نیست. بعد می رویم داخل می بینیم که حجم زیادی از این ها فیلم های مبتذل و برنامه های ماهواره را می بینند، به مرور وضعیت بی حجابی در چشم این ها عادی می شود.

هی نگویید عفاف و حجاب با مردم علنی تر صحبت کنید. بگویید مردم چیزی باب شده است امروز به نام زنای ذهنی، این خانم رفتارش تحریک آمیز هست اون آقا رفتارش تحریک آمیز است این در ذهن این ها می نشیند و این در ذهنش زنا می کند. این مسئله در روانشناسی و در فقه وجود دارد. نتیجه اش می شود فقدان بی عفتی و پیامدهای بی شماری دارد از جمله این قضایا که امروز می شنوید تحت عنوان سکس ضربدری و ... یا یک عده را می بینید که حجاب دارند ولی عفاف ندارند. باید به مردم آگاهی بدهید که آدم مجرد زنای ذهنی تو به خودارضایی می انجامد و این هم سوابقش در روانشناسی در 200سال گذشته این هم سوابق در 1400 سال فقه شیعه، مضراتش را بگویید. این هم مسئله ای که در افراد متاهل دیده می شود. چه کار کنیم اسلام مظلوم ایران مظلوم این مردم مظلوم که اسیر این شیاطین شدند که این طور دارند با ایمان و باور و حیاشون برخورد می کنند خنثی کنیم؟ ما یک صحبت 25 دقیقه ای داشتیم در برنامه دیروز امروز فردا که در مورد سریال فارسی وان ویکتوریا گفتگو کردیم، مقاله ای در نیویورک تایمز چاپ شد که گفته شد میلیون ها دلار جمهوری اسلامی داده به فلانی که درباره اثرات این سریال ها روی حیا و عفت جامعه بررسی کنه. چرا مسئله آنها این شده که ما رفتیم سراغ این سریال ها، تبیین اثر بازی های کامپوتری و انیمیشن چون حرفشان را دارند در این ها می زنند. راه امر به معروف و نهی از منکر هم این نیست که ما مستقیم بگوییم این کار بد است، راهش این است که قدرت تشخیص مردم را بالا ببریم، مقام معظم رهبری فرمودند ارتقا قدرت تشخیص مردم که در سیاست می شود بصیرت و اینجا هم باید مردم آگاه شوند.

 


نظرات شما عزیزان:

فقیر
ساعت15:55---3 مهر 1391
update nakardid??

فقیر
ساعت19:26---29 مرداد 1391
سلام علیکم

خیلی دید سخنران نسبت به حجاب نو بود

خیلی متعجب شدم

اول حیا بعد حجاب!!!!!!!!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 19 / 5 / 1391برچسب:, - 4:7 قبل از ظهر

آخرین مطالب

» وخدا در همین نزدیکی هست ( 1398/4/1 )
» فقط ده دقیقه ( 1398/3/26 )
» طعم مرگ ( 1398/3/26 )
» رنگ دنیایی ( 1398/3/26 )
» حجاب ( 1398/3/24 )
» حجاب ( 1398/3/24 )
» آدم نمیدونه چی بگه .......... ( 1398/3/24 )
» الله ( 1398/3/24 )
» قلب ( 1398/3/24 )
» خدا ( 1398/3/24 )
» به به چه دکترای ما چه جوری پایان نامه میدن؟ ( 1398/3/24 )
» بدون شرح ( 1398/3/24 )
» اری ( 1398/2/27 )
» عشق گمشده ی نسل امروزی ( 1398/2/23 )
» a ( 1398/2/21 )
» در گوشی ( 1398/2/21 )
» بدون شرح ( 1398/2/19 )
» به نام خلق زیبایی ها ( 1387/2/19 )
» ده نکته کاربردی به دخترخانم‌های جویای همسر ( 1398/2/19 )
» سلام ( 1398/2/17 )
» بدون شرح ( 1398/2/14 )
» بدون شرح ( 1387/2/14 )
» محسن مخملباف قبل انقلاب و بعد انقلاب ( 1398/2/14 )
» عشق، حق مسلم ماست!(درِ گوشی با آقایان) ( 1398/2/13 )
» بچه هائی که بچه نیستند ( 1398/2/13 )
» زن می خواست جامعه را فتح کند برعکس شد ( 1398/2/13 )
» بدون شرح ( 1398/2/10 )
» بدون شرح ( 1398/2/10 )
» زمان ( 1398/2/10 )
» کثیف ( 1398/2/10 )
» بدون شرح ( 1392/2/3 )
» سنگر ( 1398/1/27 )
» مهدی جان ( 1392/1/26 )
 

لینکستان

نویسندگان

ADS

درباره ما